VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
1 PREAMBULA
1.1 Tieto Všeobecné obchodné podmienky firmy Mgr. Michaela Machavová – Machava interier upravujú podmienky za akých Predávajúci predáva Kupujúcim tovar.
1.2 VOP upravujú práva a povinnosti zmluvných strán, sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy a kupujúci uzatvorením kúpnej zmluvy súčasne potvrdzuje že sa s nimi oboznámil a berie na vedomie, že tieto VOP sú súčasťou zmluvného dojednania medzi ním a predávajúcim .
1.3 Zmluvné vzťahy tejto zmluvy sa riadia slovenským právom
2 DEFINÍCIE A VÝZNAM
Pokiaľ nie je v texte týchto VOP uvedené inak, nasledovné pojmy majú tento význam:
VOP znamená tieto Všeobecné obchodné podmienky
Kupujúci znamená akákoľvek fyzická osoba – nepodnikateľ, fyzická osoba – podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá vystupuje v právnom postavení kupujúceho v Kúpnej zmluve
Predávajúci znamená subjekt, ktorý vystupuje v právnom postavení predávajúceho v Kúpnej zmluve
Kúpna zmluva znamená zmluva, ktorú uzatvára Predávajúci a Kupujúci vo forme a spôsobom opísanom v týchto VOP
Objednávka má význam definovaný v bode 3.2 týchto VOP
Tovar znamená akýkoľvek tovar, ktorý Predávajúci predáva Kúpnou zmluvou Kupujúcemu, najmä, nie však výlučne, sedacie súpravy, nábytok a bytové doplnky
Sedací nábytok znamená sedacie súpravy, kreslá atď. ktoré Predávajúci predáva Kúpnou zmluvou Kupujúcemu (podmnožina Tovaru)
Použitý tovar znamená Tovar (vrátane Sedacieho nábytku), ktorý bol vystavený, tovar použitý na propagačné účely (výstavy) pred tým, ako bol predaný Kupujúcemu alebo Tovar, ktorý z iného dôvodu spĺňa charakteristiku použitého tovaru a je tak predávaný za nižšiu ako obvyklú kúpnu cenu.
Zmluvná strana znamená Predávajúceho alebo Kupujúceho
Alternatívne riešenie sporov má význam definovaný v bode 8.1 týchto VOP
3 UZATVORENIE ZMLUVY
3.1 Predaj a kúpa Tovaru sa uskutočňuje na základe Kúpnej zmluvy uzatvorenej na konkrétnu dodávku Tovaru medzi Predávajúcim a Kupujúcim.
3.2 K uzatvoreniu Kúpnej zmluvy je potrebné, aby Kupujúci objednal Tovar objednávkou v písomnej podobe. Objednávka sa stáva záväznou pre obe strany momentom jej akceptovania. (vyjadrenia súhlasu oboch strán)
3.3 Záväzná Objednávka obsahuje: názov a presné zloženie Tovaru, počet kusov Tovaru, špecifikáciu prevedenia (napr. názov a farbu poťahovej látky, dezénu ), cenu Tovaru, dátum vystavenia Objednávky, označenie (napr. meno, priezvisko, adresa trvalého bydliska , resp. obchodné- meno, sídlo a IČO)
3.4 Predávajúci je oprávnený odmietnuť akúkoľvek Objednávku Kupujúceho, a to aj bez udania dôvodu, avšak je povinný Kupujúceho informovať o neakceptovaní Objednávky. Za akceptovanie Objednávky sa považuje aj vyhotovenie dokladu na prijatú zálohu, alebo iného rozpisu platieb na úhradu kúpnej ceny, pokiaľ sa Kupujúci a Predávajúci nedohodnú inak.
3.5 Momentom akceptovania Objednávky zo strany Predávajúceho sa Kúpna zmluva na Tovar uzatvorená podľa týchto VOP považuje za uzatvorenú, s výnimkou Kúpnych zmlúv podľa bodu 3.7 týchto VOP ak je plnenie bodu 3.7 Predávajúcim požadované.
3.6 V prípade, ak Predávajúci neakceptuje Objednávku, na Objednávku sa ďalej neprihliada a Kupujúci ani Predávajúci ňou nie je viazaný.
3.7 Predávajúci je oprávnený požadovať od Kupujúceho zálohu za Tovar v dohodnutej čiastke, ktorú je Kupujúci povinný uhradiť v určenej dobe. Ak Kupujúci neuhradí požadovanú výšku zálohy včas (najneskôr však do 10 dní od uzatvorenia objednávky), na Objednávku Kupujúceho sa ďalej neprihliada.
3.8 Všetky položky Tovaru sa pre účely Kúpnej zmluvy považujú za kupované samostatne za podmienok podľa týchto VOP bez vzájomnej súvislosti, pričom v prípade, ak Kupujúci uplatní nárok z vád tovaru k niektorej položke, Kúpna zmluva je vo vzťahu k zvyšným položkám Tovaru nedotknutá.
3.9 Kupujúci sa zaväzuje vyplatiť za Tovar kúpnu cenu uvedenú v Objednávke pri každej jednotlivej položke. V cene tovaru nie je zahrnutá doprava, vynáška, montáž nábytku a pod. Ceny za tieto služby sú účtované osobitne ako samostatné položky.
4 DODANIE TOVARU
4.1 Termín dodania objednaného Tovaru je 9 týždňov, pričom táto dodacia lehota začne plynúť v pondelok nasledujúci týždeň po tom, čo dôjde k uzatvoreniu Kúpnej zmluvy na Tovar, t. j. po tom, čo sa Objednávka stane záväznou pre Predávajúceho.
4.2 Predávajúci nemusí splniť termín dodávky, ak nastala dodatočná nemožnosť plnenia na základe prekážky neodvrátiteľnej, nepredvídateľnej a nezávislej na vôli Predávajúceho, a to najmä, nie však výlučne, ak: dodávateľ materiálu či komponentov bez predošlého oznámenia zastavil výrobu, alebo v prípade živelných udalostí a tiež udalosti vedúcej k poškodeniu Tovaru počas zabezpečenej prepravy od výrobcu k Predávajúcemu. O okolnostiach brániacich dodávke objednaného Tovaru je Predávajúci povinný Kupujúceho bezodkladne informovať a spoločne dohodnúť nový termín dodávky.
4.3 V období vianočných sviatkov, Nového roka, letných prázdnin, celozávodnej dovolenky je Predávajúci oprávnený predĺžiť dodací termín o najviac 3 týždne. Predávajúci o tomto predĺžení Kupujúceho včas informuje.
4.4 V prípade, ak Predávajúci nemôže dodržať dodací termín podľa uzatvorenej Objednávky, musí túto skutočnosť Kupujúcemu bezodkladne oznámiť spolu s uvedením odhadu lehoty, v ktorej bude Tovar dodaný.
4.5 Dodacia lehota je splnená dňom, kedy Predávajúci oznámi Kupujúcemu (telefonicky, emailom, písomne alebo inak) vyrobenie Tovaru a jeho pripravenosť k odberu.
4.6 Kupujúci je povinný odobrať Tovar do 7 dní odo dňa, kedy bol informovaný, že je Tovar vyrobený a pripravený na sklade k odberu. Pri dlhšom skladovaní sa môže niektorá časť sedacej súpravy zdeformovať (molitan, poťahový materiál), v tomto prípade Predávajúci nemôže uznať oprávnenosť nárokov z vád. Ak si Kupujúci neprevezme Tovar do stanovenej lehoty, môže mu byť účtovaný poplatok za uskladnenie vo výške 7,00 EUR / deň.
4.7 Predávajúci súčasne s oznámením vyrobenia Tovaru a oznámením pripravenosti jeho odberu vyzve Kupujúceho na zaplatenie kúpnej ceny Tovaru (resp. kúpnej ceny zníženej o zaplatenú zálohu, v prípade, ak Kupujúci uhradil na základe dohody s Predávajúcim zálohu za Tovar). Tovar je možné prevziať až po úplnom zaplatení kúpnej ceny. Pokiaľ Kupujúci nezaplatí celú kúpnu cenu za Tovar do 30 dní od oznámenia o pripravenosti kompletného Tovaru k odberu, Predávajúci je oprávnený od tejto Zmluvy odstúpiť a následne umiestniť Tovar do voľného predaja tretím osobám. Predávajúci má v takom prípade nárok na zmluvnú pokutu vo výške 30% z predajnej ceny objednaného a neprevzatého Tovaru. Predávajúci je oprávnený započítať nárok na zmluvnú pokutu s povinnosťou vrátiť zálohu (ak bola záloha Kupujúcim uhradená).
4.8 Predávajúci vystaví za Tovar Kupujúcemu faktúru, príjmový doklad o zaplatení, prípadne doklad z registračnej pokladne. Tieto doklady predloží Kupujúci na preukázanie kúpy Tovaru v prípade uplatnenia nárokov z vád.
4.9 Kupujúcim odporúčame uhrádzať platby za Tovar priamo na predajni, alebo bezhotovostným prevodom.
4.10 Prevzatie Tovaru potvrdí Kupujúci na dodací list.
4.11 Náklady na prepravu výrobku z miesta predaja znáša Kupujúci, pričom výnimku tvorí tovar predaný aj s dohodnutou dopravou.
4.12 Kupujúci sa môže s Predávajúcim dohodnúť na preprave prostredníctvom tretej osoby, pričom cena za prepravu bude stanovená podľa aktuálneho cenníka, o ktorej bude Predávajúci Kupujúceho informovať.
5 VLASTNÍCKE PRÁVO
5.1 Vlastnícke právo k Tovaru prechádza na Kupujúceho odovzdaním Tovaru po zaplatení celej kúpnej ceny za Tovar.
5.2 Nebezpečenstvo škody na Tovare prechádza na Kupujúceho po uplynutí 7 dní odo dňa, kedy bol Kupujúci informovaný, že Tovar je pripravený na odber na dohodnutom mieste alebo momentom, kedy si Kupujúci odoberie Tovar (vrátane odovzdania externému prepravcovi), podľa toho, čo nastane skôr.
5.3 Kupujúci je povinný bezodkladne po prevzatí Tovar dôkladne obhliadnuť a uplatniť prípadné vady, ktoré má Tovar v čase prevzatia. Predávajúci neprizná Kupujúcemu nároky z vád Tovaru, v prípade, ak Kupujúci zistí alebo ohlási vady neskôr ako bezodkladne po dodaní Tovaru.
6 ZÁRUKA A SPÔSOB REKLAMÁCIE
6.1 Predávajúci poskytuje na Tovar štandardne záruku v trvaní 24 mesiacov s výnimkou Tovaru, pri ktorom je výslovne uvedená dlhšia záručná doba, Použitom tovare podľa bodu 6.2 týchto VOP a Tovare podľa bodu 7 týchto VOP.
6.2 Záručná doba za Použitý tovar je 12 mesiacov. Predávajúci nezodpovedá za vady Použitého tovaru, ktoré vznikli používaním alebo opotrebením pred uzatvorením Kúpnej zmluvy.
6.3 Záručná doba začína plynúť v deň, kedy prechádza na Kupujúceho nebezpečenstvo škody na Tovare (bod 5.2 týchto VOP).
6.4 Štandardná záručná doba sa vzťahuje na celý Tovar vrátane vrchného materiálu u čalúnených výrobkoch (látka, koža, koženka).
6.5 Záruka sa vzťahuje výlučne na vady zistené v záručnej dobe a spôsobené chybou materiálu, chybnou konštrukciou alebo chybným spracovaním. Záruka sa vzťahuje aj na skryté vady na Tovare. Kupujúci nemá právo na uplatnenie nárokov z vád Tovaru v prípadoch uvedených v článku 10 týchto VOP.
6.6 Vady Tovaru je potrebné Predávajúcemu neodkladne oznámiť buď písomne, alebo osobne u Predávajúceho (v predajni, v ktorej bol Tovar zakúpený) a predložiť doklad o zakúpení a zaplatení Tovaru.
6.7 Estetické vady , alebo akékoľvek viditeľné poškodenia, ktoré sú hneď od výroby, alebo vzniknuté prepravou je nevyhnutné uplatniť bezodkladne po prevzatí Tovaru.
6.8 Všetky Výrobky prechádzajú výstupnou kontrolou, preto pri viditeľnom mechanickom poškodení tovaru, je nutné zachovať originálny pôvodný obal ktorým je tovar chránený proti poškodeniu ako dôkazový materiál. V prípade viditeľného poškodenia obalového materiálu, je nutné Tovar prekontrolovať priamo s dopravcom a s ním spísať aj zápis o poškodení Tovaru, inak kupujúci stráca nárok na uplatnenie takýchto vád.
6.9 Po predbežnom posúdení uplatneného nároku, môže Predávajúci vyslať servisného pracovníka za účelom odstránenia vád alebo ich podrobnejšieho posúdenia.
7 VÝLUKY ZO ZODPOVEDNOSTI PREDÁVAJÚCEHO ZA VADY TOVARU
7.1 Kupujúci nemá právo na uplatnenie nárokov z vád Tovaru, ak:
bol Tovar poškodený prepravou Kupujúcim; bol Tovar mechanicky poškodený neodbornou manipuláciou, alebo zlým skladovaní po prevzatí Tovaru; bol Tovar umiestnený vo vlhkom a prašnom prostredí; bol Tovar umiestnený vo verejných priestoroch; bol Tovar zašpinený alebo neodborne vyčistený; bol Tovar poškodený neodborným zásahom do jeho konštrukcie; bol Tovar znehodnotený nadmerným zaťažením ložných, sedacích a podrúčkových plôch čalúneného nábytku; bol Tovar znehodnotený nevhodným zaťažením, napr. sedacia časť bola deťmi používaná ako trampolína; bol Tovar umiestnený v blízkosti tepelného zdroja, čím došlo k jeho poškodeniu; bol Tovar poškodený od domácich zvierat; bol Tovar vystavený slnečnému žiareniu, čím došlo k farebným zmenám na výrobku; Kupujúci sám odstráni textíliu na závesnom kovaní; Kupujúci sám poškodí polohovacie a výsuvné mechanizmy nesprávnym zaobchádzaním, bol Tovar znehodnotený nesprávnym zaobchádzaním napr. nadmerným zaťažením, bol Tovar znehodnotený vlastným odevom, ktorý zanechá škvrny na koži a bledých látkach, bol Tovar znehodnotený chemikáliami (napr.pri čistení)
7.2 Predávajúci výslovne uvádza, že z charakteru Tovaru (čalúnený nábytok) ako ručne vyrábaného výrobku (nie pomocou sériovej strojovej výroby) pozostávajúceho z mnohých častí, pričom viaceré z nich obsahujú mäkké prvky, nie je možné, ani pri zachovaní maximálnej odbornej starostlivosti a precíznosti, dosiahnuť absolútnu presnosť vyhotovenia výrobku a z tohto dôvodu sa odchýlka menšia ako 2,5 cm na každom komponente nepovažuje za vadu Tovaru. Všetky rozmery Tovaru uvedené v akýchkoľvek materiáloch sú iba orientačné.
7.3 Predávajúci nezodpovedá Kupujúcemu za prirodzené starnutie a opotrebovanie Tovaru ako aj na mierny rozdiel odtieňov látky voči odtieňu vzorkovnice.
7.4 Pre odstránenie pochybností sa za vadu Tovaru výslovne nepovažuje: ak je na zakúpenej sedacej súprave vyrobenej z kože tvar a forma opierok mierne odlišná- ako na výrobku vystavenom v predajni; ak sa koži vyskytnú „jazvy“, keďže ide o prirodzenú vlastnosť kože ako prírodného materiálu;- ak sa pri zakúpení sedacej súpravy s polohovateľnými podrúčkami a opierkami materiál krčí,- alebo mení svoj tvar a formu jedná sa o bežný jav, nakoľko materiál si na určitých miestach vyžaduje vôľu. Na zaoblených a zakrivených častiach, hlavne polohovateľných, sa môžu vyskytnúť záhyby, spôsobené rôznou hrúbkou a kvalitou poťahového materiálu. Typické pre tenšie a pružnejšie poťahové materiály; rozdielna tvrdosť sedáku pri rohovom komponente a 2-3 sedovom komponente. Rohový- komponent je tvorený pevným epedom, pripojiteľné 2-3 sedové komponenty sú tvorené molitanovou výplňou s pružinami. Zmena tvrdosti molitanových výplní je prirodzenou vlastnosťou tohto materiálu, ovplyvnená aj používaním; výškový rozdiel medzi sedacou časťou sedacej súpravy a opierok, ktorý vznikol v dôsledku- nerovnej podlahy u Kupujúceho. Zavesenie sedacej súpravy je vo výrobe spracované tak, aby bola celá sedacia súprava v rovnakej výške. Každá sedacia súprava je pri výstupnej kontrole riadne zmontovaná a skontrolovaná. Prípadné výškové rozdiely, zistené po zložení u zákazníka, môžu byť spôsobené nesprávnou montážou, alebo nerovnosťou podlahy (doporučujeme opätovné zloženie, prípadne vyrovnanie), farebné odchýlky na poťahovom materiály, alebo rozdiel pri výške kovaní a štepovaní, ktoré- sa môžu vyskytnúť pri následnom doobjednaní ďalších častí sedacej súpravy; vŕzganie kovového rozkladacieho mechanizmu je spôsobené trením kovových plôch o seba, čo je bežnou vlastnosťou kovových materiálov; Tovar, ktorého súčasťou je komponent z moreného dreva vykazuje rozdielne odtiene spôsobené štruktúrou dreva; ak sa pri sedacej súprave s rozkladom vyskytne jemné buchnutie kovania a nepatrný pohyb sedákov pri dosadaní. Tento sprievodný jav vzniká z dôvodu, že posuvný mechanizmus potrebuje určitú vôľu; mierne vŕzganie sedacej súpravy, ktoré môže spôsobovať uvoľnenie závesných plechov, ktoré je možné odstrániť tak, že sedaciu súpravu rozpojíte a závesné plochy jemne priklepnete. Nikdy neodstraňujte látku na závesných plochách, zabraňuje vŕzganiu sedacej súpravy; ak po vyhladení rukou zostane vlnenie do 1,5 cm pri poťahových materiáloch ako je látka a- koženka a pri koži zostane vlnenie do 2,5 cm (typické pre väčšie plochy); ak Tovar vydáva kovový mechanizmus vŕzganie. Je to bežný jav spôsobený trením kov o kov;- a mierne nadvihnutie sedákov na kovových konštrukciách, nakoľko nie sú pevne pripevnené- na kostru sedacej súpravy.
7.5 Súčasťou každej jednotlivo uzatvorenej Kúpnej zmluvy je aj Návod na údržbu výrobkov ktorý obsahuje záväzný návod pre Kupujúceho na údržbu Tovaru. V prípade nedodržania tohto návodu nemá Kupujúci právo na uplatnenie nárokov z vád Tovaru.
8 OSOBITNÉ USTANOVENIA O SPOTREBITEĽSKÝCH VZŤAHOCH
8.1 V prípade, ak je Kupujúci fyzická osoba – nepodnikateľ, resp. v prípade, ak fyzická osoba podnikateľ, alebo právnická osoba, nekoná pri uzatváraní Kúpnej zmluvy v rámci výkonu svojej podnikateľskej činnosti, považuje sa Kupujúci za spotrebiteľa (ďalej aj ako „Spotrebiteľ“) a uzatvorená Kúpna zmluva má charakter spotrebiteľskej kúpnej zmluvy (ďalej aj ako Spotrebiteľské kúpne zmluvy).
8.2 Na Spotrebiteľské kúpne zmluvy sa aplikujú okrem ustanovení Kúpnej zmluvy a ostatných ustanovení týchto VOP aj ustanovenia tohto článku VOP. V prípade, ak sú ustanovenia tohto článku VOP v rozpore s inými ustanoveniami týchto VOP, má vždy prednosť ustanovenie tohto článku VOP.
8.3 Ustanovenia tohto článku sa neaplikujú na iné Kúpne zmluvy ako na Spotrebiteľské kúpne zmluvy.
8.4 Práva a povinnosti Zmluvných strán z vád Tovaru sa, okrem týchto VOP, spravujú ustanoveniami Občianskeho zákonníka a zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.
8.5 Spotrebiteľské kúpne zmluvy sa spravujú ustanoveniami Občianskeho zákonníka. Všetky spory vyplývajúce zo Spotrebiteľských kúpnych zmlúv uzatvorených podľa týchto VOP, vrátane sporov o platnosť jednotlivých Spotrebiteľských kúpnych zmlúv uzatvorených podľa týchto VOP a sporov o platnosť týchto VOP, v prípade, ak je Kupujúcim Spotrebiteľ, môžu byť predmetom súdneho konania na miestne a vecne príslušnom všeobecnom súde Slovenskej republiky. Ustanovenia tohto článku o Alternatívnom riešení sporov týmto nie sú dotknuté a majú prednosť.
8.6 V prípade, že Spotrebiteľ nie je spokojný s vybavením jeho uplatnenia vád z Tovaru alebo v prípade, že sa Spotrebiteľ domnieva, že Predávajúci akokoľvek inak porušil jeho práva, má Spotrebiteľ právo zaslať Predávajúcemu žiadosť o nápravu. V prípade, že Predávajúci takúto žiadosť zamietne, alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má Kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporov podľa zákona č. 391/2015 Zb. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov (ďalej aj ako „Alternatívne riešenie sporov“).
8.7 Alternatívne riešenie sporov sa nevzťahuje na spory s vyčísliteľnou hodnotou nepresahujúcou sumu 20,00 EUR.
8.8 Príslušným subjektom Alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, alebo iná právnická osoba zapísaná v zozname subjektov Alternatívneho riešenia sporov, ktorý vedie Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky a ktorý je verejne dostupný.
8.9 Spotrebiteľ môže podať návrh subjektu Alternatívneho riešenia sporov v listinnej podobe, v elektronickej podobe, ústne do zápisnice, prostredníctvom formulára dostupného na webovej stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie (www.soi.sk).
8.10 Subjekt Alternatívneho riešenia sporov môže od Spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie Alternatívneho riešenia sporov maximálne do výšky 5,00 EUR (suma vrátane DPH).
8.11 Všetky ostatné práva a povinnosti Predávajúceho a Spotrebiteľa v súvislosti s Alternatívnym riešením sporov sa riadi ustanoveniami zákona č. 391/2015 Zb. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
9 DORUČOVANIE
9.1 Všetky podania a oznámenia Zmluvných strán podľa týchto VOP alebo Kúpnych zmlúv budú uskutočnené písomne (pokiaľ nie je výslovne uvedené inak) a budú zaslané doporučene poštou na adresy Zmluvných strán uvedené na objednávke, pokiaľ Zmluvná strana písomne neoznámi inú adresu na doručovanie písomností alebo jej zmenu druhej Zmluvnej strane. Písomnosť je rovnako možné osobne doručiť Zmluvnej strane na predajni.
9.2 Akékoľvek také oznámenia alebo dokumenty sa budú považovať za doručené:
ak boli doručené osobne alebo kuriérom, v deň ich doručenia ,alebo odoprenia prevzatia ak boli odoslané poštou, v deň ich skutočného doručenia (prevzatia adresátom v odbernej lehote) alebo v deň, kedy sa odosielateľovi vrátil ako neprevzatý v odbernej lehote (odberná lehota nesmie byť kratšia ako 5 dní).
10 ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
10.1 Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnych zmlúv uzatvorených Predávajúcim a Kupujúcim
10.2 Tieto VOP nadobudli platnosť a účinnosť dňa 02.01.2019 a aplikujú sa na všetky Kúpne zmluvy, uzatvorené na základe akceptácie Objednávok, ktoré boli Kupujúcim urobené (a následne zo strany Predávajúceho akceptované)
10.3 Skutočnosť, že ktorékoľvek z ustanovení týchto VOP je, alebo sa stane neplatné, resp. neúčinné, nemá vplyv na platnosť a účinnosť jej ostatných ustanovení.
10.4 Ustanovenia týchto VOP sa neaplikujú na vzťah vzniknutý uzatvorením jednotlivej Kúpnej zmluvy iba v prípade, ak Zmluvné strany písomnou dohodou výslovne vylúčia aplikáciu niektorého ustanovenia.
11 INFORMÁCIE O SPRACOVANÍ OSOBNÝCH ÚDAJOV
Predávajúci bude v postavení správcu osobných údajov spracovávať osobné údaje kupujúceho (Subjektu údajov) uvedené v kúpnej zmluve a súvisiacom právnom vzťahu.
11.1. OSOBNÉ ÚDAJE, KTORÉ BUDÚ SPRACOVANÉ:
- meno a priezvisko,
• poštová adresa,
• emailová adresa,
• telefonický kontakt.
11.2. ÚČELOM SPRACOVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV JE:
11.2.1 Realizácia zmluvného vzťahu – nákup tovaru
11.2.2 Riešenie reklamácií
11.3. OSOBNÉ ÚDAJE MÔŽU BYŤ POSKYTNUTÉ NASLEDUJÚCIM TRETÍM OSOBÁM:
11.3.1 Spracovanie osobných údajov realizuje Správca osobne
11.3.2 Správca zabezpečuje ochranu osobných údajov Kupujúceho.
11.3.3 V rámci reklamačného konania sú od zákazníkov vyžadované nasledujúce údaje: meno,priezvisko, adresa, telefónne číslo, e-mail a podpis. Všetky takto získané osobné údaje sú spracovávané výhradne za účelom nevyhnutným pre vybavenie reklamácie a v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. Zákon o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a v súlade s ustanovením čl. 13 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 z dňa 27. apríla 2016, obecného nariadenia o ochrane osobných údajov (ďalej iba „Nariadenie“).
11.4. POUČENIE
11.4.1 Osobné údaje budú spracovávané v elektronickej podobe
11.4.2 Subjekt údajov prehlasuje, že bol Správcom riadne poučený o spracovaní a ochrane osobných údajov, že vyššie uvedené osobné údaje sú presné a pravdivé a sú Správcom poskytované dobrovoľne.
11.4.3 Predávajúci realizuje všetky účelné fyzické a technické opatrenia, aby zabezpečil informácie zhromažďované v spojení s predajom tovaru v jeho prevádzke .
11.4.4 Správca týmto v súlade s ustanovením čl. 13 Nariadenia informuje, že:
1) osobné údaje Subjektu údajov budú spracované na základe jeho
slobodného súhlasu, a to za vyššie uvedených podmienok,
2) pri spracovaní osobných údajov Subjektu údajov nebude dochádzať k automatizovanému rozhodovaniu ani k profilovaniu
3) Správca nemenoval poverenca pre ochranu osobných údajov, ani neurčil zástupcu pre plnenie povinností v zmysle Nariadenia
4) Správca nemá v úmysle predať osobné údaje Subjektu údajov do tretej zeme, medzinárodnej organizácii alebo iným, tretím osobám,
5) Subjekt údajov má právo (napr. emailom či prostredníctvom poštovej zásielky)
- a) kedykoľvek odvolať svoj súhlas so spracovaním osobných údajov, tzn.
vziať udelený súhlas späť.
b) upravovať svoje osobné údaje a ich rozsah
c) požadovať od Správcu informácie, aké jeho osobné údaje spracováva
d) právo požadovať od Správcu prístup ku svojim osobným údajom, ich
opravu alebo výmaz, poprípade obmedzenie spracovania, a vzniesť
námietku proti spracovaniu
e) má právo na prenositeľnosť týchto údajov k inému správcovi ako aj
f) právo podať sťažnosť u Úradu na ochranu osobných údajov, so sídlom
Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27, Slovenská republika, ak má za to, že
Správca pri spracovaní osobných údajov postupuje v rozpore
s Nariadením.
Uhrovec 02.01.2019
Mgr. Michaela Machavová